FB Portal   Downoteka   FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Statystyki   Rejestracja Profil Sprawdź wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Grafologia czyli charakter z pisma - TEST
Autor Wiadomość
panpepe 
mruczek


Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 53
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2007-01-26, 19:00   Grafologia czyli charakter z pisma - TEST

Grafologia czyli charakter z pisma

Pismo odręczne człowieka jest projekcją jego osobowości - graficznym odwzorowaniem wszelkich uwarunkowań, informacji mózgowych oraz myślowych schematów. Wyraża charakterystyczne cechy i anomalie jego psychicznej oraz fizycznej struktury. Charakter pisma mówi o człowieku to, co jest w nim najistotniejsze - zawiera bowiem kwintesencję jego osobowości.
Analizę charakteru pisma Chińczycy stosowali już kilka tysięcy lat temu, jednak w wiekach późniejszych umiejętność ta poszła nieco w zapomnienie. Za ojca współczesnej grafologii uznaje się księdza Michon, który w 1871 roku w Paryżu ogłosił narodziny nowej wiedzy.
Jego uczeń, Jean Crepieux-Jamin, kontynuując dzieło mistrza, ustalił zasady klasyfikacji pisma na podstawie siedmiu kryteriów: kształtu, kierunku, rozmiaru, nacisku, szybkości, ciągłości i układu. W ten sposób zostały wytyczone zarysy nowej wiedzy, która zyskała uznanie również poza granicami Francji.
Przy pomocy tego testu możesz przekonać się, czy grafologia z grubsza trafnie określa charakter człowieka. Wyniki traktuj z przymrużeniem oka. Grafologia psychologiczna to skomplikowana dziedzina, zgłębienie jej tajników zajmuje wiele lat i tylko doświadczony grafolog jest w stanie trafnie zinterpretować pismo.
Kwestionariusz
Instrukcja:
Przed przystąpieniem do odpowiedzi na zawarte w teście pytania, proponujemy krótką relaksację przy poniższym zadaniu. Krótki list należy przepisać odręcznie na gładkiej kartce papieru (nie w kratkę, ani nie w linie). W miejsce adresata (litera X) możesz wpisać osobę, którą znasz. Nie zapomnij także o własnym podpisie!

Droga/i X,

Dziękuję za pozdrowienia z Kazimierza. Wygląda na to, że dobrze się bawiłaś/eś. Szkoda, że nie mogłam/em z Tobą pojechać, szczerze żałuję. Niestety w tym samym czasie zachorował mój kot Putek i nie mogłam/em go tak zostawić. Biedaczysko nabawiło się przeziębienia i cały czas spało w koszyku. Wszyscy przeżyliśmy chwile grozy. Nie wybaczyłbym/abym, gdyby coś mu się stało. Chyba to rozumiesz?

Znowu nie udało nam się spędzić wspólnych wakacji. Może w przyszłym roku wreszcie gdzieś razem wyjedziemy.

Pozdrawiam .......... (podpis)


A teraz przyglądając się dokładnie temu co napisałaś(eś), wypełnij poniższy kwestionariusz.
Początek formularza

1. Określ pochylenie pisma.
a. w lewą stronę b. proste c. w prawą stronę d. zmienne
2. Określ wielkość akcentów górnych pisma (akcenty górne to górne części takich liter jak np. l, k, h, t).
a. duże b. nie wyróżniające się
3. Określ wielkość akcentów dolnych pisma (akcenty dolne to dolne części liter takich jak np. p, j, q, j).
a. duże b. nie wyróżniające się
4. Określ wielkość wstęgi (wstęga to środkowa część liter, bez części wystających do dołu i do góry).
a. duża b. nie wyróżniające się
5. Określ wielkość liter:
a. duże (środkowa część małych liter o wysokości powyżej 4.5 - 5 mm, dużych zaś od 9 do 12 mm) b. małe (wysokość środkowej części małych liter nie przekracza 2.5 mm, duże zaś mają wysokość od 6 do 9 mm) c. zmienne wielkości liter
6. Określ szerokość pisma.
a. szerokie (zamaszyste) b. wąskie c. inne
7. Określ nacisk pisma.
a. silny b. bardzo silny (zostawiający na kartce wyżłobienia tak bardzo głębokie, że powodujące przerwanie kartki) c. słaby (nie pozostawia śladu na drugiej stronie kartki) d. zmienny
8. Określ wygląd lewego marginesu
a. równy b. falujący c. rozszerzający się ku dołowi d. zwężający się ku dołowi e. inny
9. Określ szerokość lewego marginesu
a. szeroki b. wąski c. inny
10. Określ szerokość prawego marginesu
a. szeroki b. wąski c. inny
11. Określ wygląd prawego marginesu
a. równy i zwarty b. poszarpany c. inny
12. Określ szerokość górnego marginesu
a. szeroki b. wąski c. inny
13. Określ wygląd linii wierszy pisma.
a. opadające b. wznoszące się c. falujące (przypominają falowanie wody) d. równe e. inne
14. Określ odstęp między wierszami.
a. duży b. mały c. inny
15. Określ sposób rozciągnięcia liter.
a. rozciągnięte ku górze ("ciążą" bardziej ku górze) b. zbytnio rozciągnięte w dół c. nie rozciągnięte
16. Określ krój i formę pisma.
a. okrągłe i pełne b. wąskie c. przesadnie zwarte d. inny
17. Określ sposób łączenia liter.
a. pismo arkadowe (wyróżnikiem jest łuk arkadowy, czyli wypukły do góry "nnnnnn") b. pismo girlandowe (graficznie przypomina puste naczynie gotowe do wypełnienia "UUUUUU") c. girlandowo-arkadowe (rękopis rozpoczyna się girlandowo, a kończy arkadowo) d. arkadowo-girlandowe e. kątowe (pozbawione łagodnych połączeń literowych) f. nitkowe (przypomina wijącego się węża) g. inne
18. Określ sposób łączenia liter c.d.
a. pismo łączne b. pismo rozłączne c. inne
19. Określ czy w górnej części liter występują zapętlenia.
a. występują b. nie występują
20. Określ czy w środkowej części liter występują zapętlenia.
a. występują b. nie występują
21. Określ czy w dolnej części liter występują zapętlenia.
a. występują b. nie występują
22. Określ sposób stawiania kropki nad 'i'.
a. umiejscowiona blisko trzonka b. stawiana wysoko w górze c. normalnie
23. Określ sposób stawiania kropki nad 'i'. c.d.
a. kropka przypomina łuk skierowany ku górze b. kropka przypomina łuk skierowany ku dołowi c. w kształcie kółka d. połączona z następną literą e. brak kropki f. inaczej
24. Określ czytelność podpisu
a. bardzo czytelny b. nieczytelny c. inaczej
25. Określ czytelność podpisu i pisma
a. podpis czytelny i pismo czytelne b. podpis czytelny i pismo nieczytelne c. podpis nieczytelny i pismo czytelne d. podpis i pismo nieczytelne e. inaczej
26. Określ czytelność poszczególnych części podpisu
a. czytelne tylko nazwisko b. czytelne tylko imię c. inaczej
27. Określ sposób łączenia imienia i nazwiska w podpisie
a. pisane rozłącznie b. pisane łącznie c. inaczej
28. Określ wielkość podpisu w odniesieniu do pisma
a. podpis większy od pisma b. podpis mniejszy od pisma c. inaczej
29. Określ czy w podpisie jest zaakcentowana ostatnia litera
a. tak b. nie
30. Określ czy w podpisie jest kropka po nazwisku.
a. tak b. nie
31. Określ czy podpis jest podkreślony
a. tak b. nie
32. Określ czy podpis jest jedynie za pomocą inicjałów.
a. tak b. nie


Sposób interpretacji

Podstawa interpretacji testu
1. Określ pochylenie pisma.
a. w lewą stronę.
Pochylający pismo w lewą stronę to ludzie ostrożni i kontrolujący swoje emocje, w kontaktach z innymi są pełni rezerwy i sprawiają wrażenie zadzierających nosa. Kierują się częściej rozumem niż emocjami. Często są dobrymi organizatorami. Ich uwaga skierowana jest na własne wnętrze w celu stałej analizy własnego postępowania, co powoduje mniejsze zainteresowanie światem zewnętrznym. Najczęściej otoczenie odbierają jako wrogo nastawione i przyjmują postawę obronną.
b. proste.
Pismo pod kątem 90 stopni znamionuje ludzi rozsądnych, dobrych organizatorów, mało spontanicznych w działaniu. W kontaktach z innymi wyraźnie kierują się umiarem i logiką. Osoba pisząca pismem prostym stara się utrzymać dystans wobec otoczenia oraz zachować niezależność.
c. w prawą stronę.
Ludzie pochylający pismo w prawo, są ekstrawertykami którzy uwielbiają działać. Posiadają duży temperament, bardzo łatwo tracą kontrolę działając emocjonalnie. Do życia podchodzą z entuzjazmem. Pragną wolności i niezależności, łatwo ulegają cudzym wpływom. Są ciekawi świata zewnętrznego. Ich działania głównie determinowane są przez uczucia. Często najpierw coś zrobią, a potem zastanawiają się nad konsekwencjami swojego działania.
d. zmienne.
Piszący ze zmiennym pochyleniem pisma są ludźmi chwiejnymi, pełnymi obaw i sprzeczności. W zależności od nastroju mogą łatwo zmieniać zdanie. Można podejrzewać u nich silną nerwicę.
2. Określ wielkość akcentów górnych pisma (akcenty górne to górne części takich liter jak np. l, k, h, t).
a. duże.
Duże akcenty górne liter znamionują ludzi ambitnych, przebojowych, często pragnących władzy i prestiżu czasem, w zależności od ich kształtu, marzycieli i lekkoduchów. Przesadne wyeksponowanie elementów nadlinijnych podpowiada nam, że autor rękopisu może być przesadnie ambitny. W połączeniu z innymi cechami grafologicznymi może informować o fanatycznym zainteresowaniu religią lub jakąkolwiek inną ideą.
b. nie wyróżniające się.
3. Określ wielkość akcentów dolnych pisma (akcenty dolne to dolne części liter takich jak np. p, j, q, j).
a. duże.
Duże akcenty dolne liter podpowiadają dużą siłę wewnętrzną oraz umiejętność radzenia sobie w życiu z przeciwnościami losu, w praktycznych jego aspektach. Występują u ludzi potrafiących zarobić duże pieniądze. Ludzie ci mają też większy potencjał seksualny.
b. nie wyróżniające się.
4. Określ wielkość wstęgi (wstęga to środkowa część liter, bez części wystających do dołu i do góry).
a. duża.
Duża wstęga w piśmie podpowiada nam zwykle, że autor tego pisma jest człowiekiem zdecydowanym, śmiałym i przedsiębiorczym. Koncentruje się głównie na aktywnym życiu. Raczej nie filozofuje, wśród zawodów wybiera taki, który pozwala na bycie ważnym i widocznym, jednocześnie dobrze wynagradzanym.
b. nie wyróżniające się.
Duża wstęga zwykle jest ściśle powiązana z inną cechą grafologiczną, jaką jest wielkość liter. Dlatego cechy pisma dużego i dużej wstęgi są bardzo zbieżne.
5. Określ wielkość liter:
a. duże (środkowa część małych liter o wysokości powyżej 4.5 - 5 mm, dużych zaś od 9 do 12 mm).
Pismo duże jest cechą męską. Ktoś piszący duże litery z reguły jest człowiekiem dynamicznym, lubi być ważny i zapełniać swoją osobowością nie tylko przestrzeń kartki papieru, ale i przestrzeń życiową. Biznesmeni, politycy, artyści, ludzie piastujący stanowiska publiczne zwykle piszą pismem dużym. Duże pismo oznacza też często większą namiętność, śmiałość, przebojowość. Duże pismo może też wskazywać na przesadność, zadufanie i autorytarność.
b. małe (wysokość środkowej części małych liter nie przekracza 2.5 mm, duże zaś mają wysokość od 6 do 9 mm).
Małe pismo jest nierozłącznie związane z kobiecością i delikatnością. Cechuje ludzi skromnych, niepozornych, podatnych, ukrytych, introwertycznych w zachowaniu i ostrożnych. Zwykle są to ludzie bardziej rozsądni, krytyczni i nieśmiali. Ludzie piszący pismem małym potrafią znacznie lepiej koncentrować się na detalach i częściej interesują się techniką architekturą, matematyką, itp.
c. zmienne wielkości liter.
Zmienna wielkość liter cechuje ludzi niespokojnych, którzy przejawiają duże ambicje i zakłóconą równowagę wewnętrzną. Często piszą w ten sposób ludzie poszukujący, twórczy i utalentowani artystycznie.
6. Określ szerokość pisma.
a. szerokie (zamaszyste).
Pismo szerokie jest typowe dla ludzi przebojowych i popędliwych. Szerokie pismo to również dynamiczne i optymistyczne nastawienie do życia, twórcze i zdecydowane działanie. Człowiek, który pisze pismem szerokim, posiada również szeroki gest i rozeznanie w życiu, chciałby wpływać na szerokie audytorium.
b. wąskie.
Pismo wąski należy interpretować jako niechęć do wychylania się na zewnątrz, mały dynamizm, lęk przed działaniem, niepewność wewnętrzna. Jest to swoiste skrępowanie liter w czasie ich kreślenia i podobne skrępowanie człowieka w działaniu i myśleniu.
c. inne.
7. Określ nacisk pisma.
a. silny.
Silny nacisk podkreśla dynamiczność w działaniu oraz dużą siłę psychiczną. Informuje o dużej zmysłowości i niezależności w działaniu, wzmacnia również agresję.
b. bardzo silny (zostawiający na kartce wyżłobienia tak bardzo głębokie, że powodujące przerwanie kartki).
Nacisk bardzo silny, sugeruje zwykle bardzo silne zaburzenia psychiczne, zaburzenia w koordynacji ruchów.
c. słaby (nie pozostawia śladu na drugiej stronie kartki).
Pismo o słabym nacisku interpretuje się to jako oznakę słabszej kondycji fizycznej, większej wyobraźni oraz mniejszej sile woli. Dodatkowo informuje o mniejszej wytrwałości i większej podatności na wpływy.
d. zmienny.
Nacisk zmienny jest typowy dla ludzi o zmiennych nastrojach. Łatwo się zapalają do nowych pomysłów, aby jeszcze przed zakończeniem ich realizacji popaść w stan apatii i znudzenia, a w niedługim czasie zapalić się do kolejnej idei. Mogą mieć kłopoty z koncentracją. Często ich niestałość i brak silnej woli jest powodem konfliktów z otoczeniem.
8. Określ wygląd lewego marginesu
a. równy.
Margines lewy równy pisze człowiek fasadowy, potrafiący na zewnątrz zaprezentować się jako silny i stabilny. Człowiek zdyscyplinowany, potrafiący utrzymać wizerunek swojej osoby na zewnątrz.
b. falujący.
Margines lewy falujący cechuje ludzi mających trudności z zachowaniem wizerunku wewnętrznej siły i zdecydowania. Taki człowiek jest zwykle wykorzystywany przez otoczenie i nie potrafi odmówić wykonania przysługi. Takie starania powodują zwiększone napięcie i nerwowość.
c. rozszerzający się ku dołowi.
Margines lewy rozszerzający się ku dołowi jest objawem trwonienia pieniędzy oraz kłopotów z oszczędzaniem. Zwykle tak piszą ludzie impulsywni.
d. zwężający się ku dołowi.
Jeżeli margines lewy zwęża się ku dołowi, autora rękopisu cechuje lęk przed ludźmi lub kłopoty finansowe. Często lękliwość i pesymizm wywoływane są niedawno przebytymi problemami natury finansowej. Dodatkowo osoba ta postrzega świat jako smutny, szary i pełen niebezpieczeństw. Niechętnie ryzykuje, by znów nie odnieść porażki.
e. inny.
9. Określ szerokość lewego marginesu
a. szeroki.
Szeroki margines z lewej strony cechuje ludzi otwartych, tolerancyjnych, dobrych obserwatorów, osób nieśmiałych. Jest symbolicznym oddaniem miejsca (pola) do zaprezentowania się przez inne osoby.
b. wąski.
Margines lewy wąski jest symbolicznym przytulaniem się do brzegu kartki. Oznacza lęk, poczucie niepewności, chęć ukrycia swojego wnętrza przed światem. Czasem świadczy o przesadnej oszczędności w wydawaniu pieniędzy lub kłopotach finansowych.
c. inny.
10. Określ szerokość prawego marginesu
a. szeroki.
Margines prawy szeroki jest symbolicznym wyrazem wewnętrznej niepewności i braku wiary we własne możliwości. Długość linii pisma jest odzwierciedleniem działania. Jeżeli kończona jest zbyt wcześnie, to w życiu osoby tak piszącej wiele spraw pozostaje nie załatwionych do końca.
b. wąski.
Margines prawy wąski mówi o tym, że ktoś w ten sposób piszący posunął się trochę za daleko. Przeszedł pewną barierę. Interpretuje się to jako częste przemyślenia natury egzystencjalnej. Taki człowiek potrafi zapalić się do jakiegoś pomysłu, ale kiedy na drodze stanie przeszkoda przychodzi zwątpienie i marazm.
c. inny.
11. Określ wygląd prawego marginesu
a. równy i zwarty.
Margines prawy równy i zwarty jest wynikiem umiejętnego przenoszenia wyrazów i trafnej oceny długości wyrazów. Umiejętne przenoszenie wyrazów, to umiejętne przenoszenie spraw, których nie możemy skończyć dzisiaj na dzień następny. Wyrównany, zwarty margines informuje o sile wewnętrznej.
b. poszarpany.
c. inny.
12. Określ szerokość górnego marginesu
a. szeroki.
Osoby pozostawiające górny margines szeroki bezkrytycznie zgadzają się z władzą i przełożonymi. Dodatkowo mają silne zahamowania i niskie poczucie własnej wartości.
b. wąski.
Margines górny wąski jest wyraźną chęcią podkreślenia własnej wartości i walki z autorytetami. Często tak piszący ludzie wybierają wolne zawody, lub sami są właścicielami firm. Zwykle żyją w napięciu i są nerwowi.
c. inny.
13. Określ wygląd linii wierszy pisma.
a. opadające.
Linie wierszy opadające są wzmocnieniem cech przypisanych dla marginesu prawego wąskiego. Dodatkowo informują o silnych stanach depresyjnych. Jeśli pismo nie mieści się w linii i na krawędzi kartki biegnie stromo w dół, może sugerować myśli samobójcze. Można to porównać do układu ust w depresji - opadające kąciki ust.
b. wznoszące się.
Linie wznoszące się, są typowymi cechami pisma ludzi ambitnych, o dużych aspiracjach, aktywnych w działaniu. Osoba pisząca wyraża swoje optymistyczne i radosne usposobienie, przebojowość i zuchwałość. Autor takiego pisma jest człowiekiem niezwykle dynamicznym, będzie zachęcał otoczenie do działania, do coraz to nowych przedsięwzięć. Osoby piszące 'do nieba' są tak mocno zdeterminowane potrzebą działania, że każdą przeszkodę będą usuwały w celu zapewnienia sobie pola do dalszej realizacji ogromnych ambicji i nieokiełznanego optymizmu.
c. falujące (przypominają falowanie wody).
Linie falujące podpowiadają zmienność nastrojów, podatność na wpływy, zarazem giętkość i zmysł dyplomatyczny.
d. równe.
Równe linie charakteryzują człowieka wewnętrznie silnego, pewnego siebie, o dużej konsekwencji w działaniu.
e. inne.
14. Określ odstęp między wierszami.
a. duży.
Duży odstęp między wierszami wskazuje, że ów ktoś bardziej poważa cudze zamierzenia, nie dbając przy tym o własne interesy. Nierzadko jednak ludzie tacy bywają samotnikami, sporadycznie nawiązującymi kontakty z innymi.
b. mały.
Mały odstęp między wierszami wskazuje na przyjazne kontakty z ludźmi, chętne angażowanie się w niesienie bliźnim pomocy, co niekiedy prowadzi do zbyt częstego mieszania się w ich sprawy osobiste.
c. inny.
15. Określ sposób rozciągnięcia liter.
a. rozciągnięte ku górze ("ciążą" bardziej ku górze).
Jeżeli litery będą bardziej 'ciążyć' ku górze ( w tą stronę ulegając rozciągnięciu) oznacza to, że mamy do czynienia z kimś o zainteresowaniach intelektualnych, silnym charakterze lub idealistycznym podejściem do życia. Taką osobę najłatwiej zarazić entuzjazmem do realizacji rzuconego pomysłu. Litery rozciągnięte przesadnie w górę oznaczają kogoś niestałego, gadułę, który mimo wielu zalet niewiele w życiu osiąga.
b. zbytnio rozciągnięte w dół.
Litery zbytnio rozciągnięte w dół wskazują osobę bardzo wrażliwą lecz niezbyt życiowo zaradną.
c. nie rozciągnięte.
16. Określ krój i formę pisma.
a. okrągłe i pełne.
Jeśli pismo jest okrągłe i pełne może to oznaczać wielką fantazję u tak kreślącego znaki. Taki ktoś zawsze w życiu znajduje wyjście z krytycznej sytuacji. Jednak w niektórych sytuacjach gubi orientację.
b. wąskie.
Jeśli pismo jest wąskie to taki ktoś ma wybujałą wyobraźnię. Przy korzystnym znaczeni innych składników nie można mu odmówić bystrości i rzeczowości.
c. przesadnie zwarte.
Jeśli pismo jest przesadnie zwarte to wskazuje, że piszący wszystko traktuje powierzchownie. Pismo prawie nie połączone mówi zaś o kimś wewnętrznie pełnym niepokoju i niepewności.
d. inny.
17. Określ sposób łączenia liter.
a. pismo arkadowe (wyróżnikiem jest łuk arkadowy, czyli wypukły do góry).
Pismem arkadowym pisze człowiek działający formalnie. Zachowuje się uprzejmie i z dystansem. Ceni formy towarzyskie i konwenanse. Jest odporny na stresy i naciski z zewnątrz. Z wewnętrznymi problemami radzi sobie znacznie gorzej. Często choruje na choroby układu pokarmowego występujące na tle nerwowym.
b. pismo girlandowe (przypomina graficznie puste naczynie gotowe do wypełnienia).
Osoba pisząca pismem girlandowym, jest gotowa przyjąć nowe poglądy i sugestie. Jest bardzo wrażliwa na wpływ środowiska zewnętrznego. Jest osobą życzliwą i serdeczną, zgodną i tolerancyjną. Często gadatliwą i łatwą w manipulacji, łatwowierną i miękką.
c. girlandowo-arkadowe (rękopis rozpoczyna się girlandowo, a kończy arkadowo).
Pismo girlandowo-arkadowe jest to zwykle pismo należące do osoby towarzyskiej i spontanicznej w kontaktach, ale w dalszej części znajomości okazuje się, że wcale jej nie znamy i granica znajomości, przez tą osobę jest dokładnie określona i ściśle przestrzegana.
d. arkadowo-girlandowe.
Jeśli osoba pisząca zaczyna swój rękopis od wyrazu charakterystycznie arkadowego, aby pod koniec tego wyrazu wyraźnie kreślić litery typu girlandowego oznacza to bowiem, iż na początku znajomości taka osoba będzie nieufna, podchodziła z dystansem do otoczenia. Jednak w dalszej części znajomości okaże się człowiekiem serdecznym, pełnym ciepła i wrażliwości.
e. kątowe (pozbawione łagodnych połączeń literowych).
Osoba pisząca pismem kątowym jest bardzo zdyscyplinowana i przeświadczona o własnej racji. Dodatkowo nie znosi sprzeciwu. Taki człowiek jest zazwyczaj surowy i wymagający i przeświadczony o swojej nieomylności. Posiada zdolności przywódcze. W pracy jest w nieustannym konflikcie z innymi, o ile mu się nie podporządkują.
f. nitkowe (przypomina wijącego się węża).
Pismo nitkowe jest symbolem fałszu, krętactwa, nielojalności i sprytu. Dodatkowo osoba pisząca w ten sposób, posiada dużą inteligencję, zmysł dyplomatyczny, giętkość i dużą pomysłowość w rozwiązywaniu problemów. Człowiek taki nie lubi dyscypliny i odpowiedzialności.
g. inne.
18. Określ sposób łączenia liter c.d.
a. pismo łączne.
Pismo łączne, to symboliczne łączenie poszczególnych zadań i czynności w spójną całość. Ludzie piszący w ten sposób są logiczni, konkretni, z większymi zdolnościami do syntezy. Potrafią punkt po punkcie realizować swoje cele, ale może im brakować spontaniczności - są bardziej schematyczni, mniej innowacyjni. Nie chcą korzystać z intuicji, nie dowierzają jej zasadności.
b. pismo rozłączne.
c. inne.
19. Określ czy w górnej części liter występują zapętlenia.
a. występują.
Pętlice w górnej części liter interpretuje się jako marzycielstwo, wrażliwość, bogactwo wewnętrznych przeżyć, uczuciowość.
b. nie występują.
Brak pętlic górnych interpretuje się jako kontrolę sfery emocjonalnej i jej tłumienie. Świadczy o kierowaniu się bardziej rozsądkiem, niż uczuciami, czasem o niechęci do marzycielstwa.
20. Określ czy w środkowej części liter występują zapętlenia.
a. występują.
Pętlice w środkowej części liter interpretuje się jako zmysłowość, egocentryzm, nawet czasem egoizm i przesadne zainteresowanie własnym 'ja'.
b. nie występują.
21. Określ czy w dolnej części liter występują zapętlenia.
a. występują.
Pętlice w dolnej części liter interpretuje się jako dużą zmysłowości seksualność, jak i umiejętność czerpania z podświadomości sił do rozwiązywania problemów życiowych.
b. nie występują.
Brak pętlic dolnych, to brak możliwości rozwinięcia w pełni własnej seksualności, hamowanie instynktów, impulsów tkwiących w podświadomości. Należy to rozumieć, iż osoba tak pisząca bardziej zajęta jest pracą i robieniem kariery niż życiem osobistym.
22. Określ sposób stawiania kropki nad 'i'.
a. umiejscowiona blisko trzonka.
Kropka nad 'i' umiejscowiona blisko trzonka oznacza osobę konkretną
b. stawiana wysoko w górze.
Kropka nad 'i' stawiana wysoko w górze - wrażliwą i delikatną
c. normalnie.
23. Określ sposób stawiania kropki nad 'i'. c.d.
a. kropka przypomina łuk skierowany ku górze.
Jeśli kropka przypomina łuk skierowany ku górze, mamy do czynienia z optymistą.
b. kropka przypomina łuk skierowany ku dołowi.
Jeśli kropka przypomina łuk skierowany ku dołowi, mamy do czynienia raczej z pesymistą.
c. w kształcie kółka.
Kropka nad 'i' w kształcie kółka jest typowa dla ludzi mających trudności z podejmowaniem decyzji.
d. połączona z następną literą.
Kropka nad 'i' połączona z następną literą znamionuje człowieka praktycznego.
e. brak kropki.
Brak kropki może świadczyć o niedbalstwie.
f. inaczej.
24. Określ czytelność podpisu
a. bardzo czytelny.
Podpis bardzo czytelny: sugeruje, że jego właścicielem jest osoba szczera, otwarta, często przesadnie ufna i naiwna.
b. nieczytelny.
Podpis nieczytelny: interpretuje się jako chęć ukrycia swojej osobowości i przedstawienia się jako osoby mającej coś do ukrycia.
c. inaczej.
25. Określ czytelność podpisu i pisma
a. podpis czytelny i pismo czytelne.
Podpis czytelny i pismo czytelne: interpretuje się jako charakterystyczne dla osób, które są czytelne w odbiorze dla obserwatora zewnętrznego. Osoba taka jest prostolinijna, nie potrafi ukryć swych emocji, trosk, jeśli kogoś nie lubi, od razu to widać.
b. podpis czytelny i pismo nieczytelne.
Podpis czytelny i pismo nieczytelne: może sugerować chęć podkreślenia swojej szczerości przez autora takiego pisma. Należy się domyślać, że jest to człowiek nieodgadniony w swoich celach życiowych.
c. podpis nieczytelny i pismo czytelne.
Podpis nieczytelny i pismo czytelne: sugeruję osobę czytelną i otwartą na świat zewnętrzny, która chce uchodzić za nieczytelną, trudną do przewidzenia w swoich zachowaniach, bardziej tajemniczą.
d. podpis i pismo nieczytelne.
Podpis i pismo nieczytelne: sugeruje osobę nieodgadnioną, pragnącą ukryć swoją osobowość przed światem zewnętrznym.
e. inaczej.
26. Określ czytelność poszczególnych części podpisu
a. czytelne tylko nazwisko.
W podpisie czytelne tylko nazwisko: tak podpisuje się osoba pragnąca ukryć jakieś fakty ze swojej przeszłości - fakty w jej odczuciu negatywne - takie które, mogą mieć wpływ na jej teraźniejszość i przyszłość.
b. czytelne tylko imię.
W podpisie czytelne tylko imię: symbolizuje nasze wnętrze i dom. Autor takiego pisma chce ukryć swoje rodzinne korzenie - informacje dotyczące pochodzenia, rodzinnych tradycji, itp. Można założyć, że dane te są dla właściciela podpisu niewygodne i boi się, że mogłyby wpłynąć na jego pozycję zawodową i społeczną.
c. inaczej.
27. Określ sposób łączenia imienia i nazwiska w podpisie
a. pisane rozłącznie.
Imię i nazwisko pisane rozłącznie: sugeruje umiejętność oddzielania życia zawodowego od spraw prywatnych i rodzinnych.
b. pisane łącznie.
Imię i nazwisko pisane łącznie: sugeruje, że tak podpisująca się osoba nie potrafi oddzielać spraw zawodowych od osobistych. Nawet w domu brak jej dystansu i zachowuje się w taki sam sposób jak i w pracy.
c. inaczej.
28. Określ wielkość podpisu w odniesieniu do pisma
a. podpis większy od pisma.
Podpis większy od pisma: ten typ podpisu należy do ekstrawertyka, który czuje się niedoceniony. Będzie usiłował wyeksponować siebie, by był spostrzegany jako znacznie większy niż jest. Taki duży podpis musi być jednak wyrobiony. Nieudolny duży podpis wskazuje na brak wykształcenia lub zaburzenia chorobowe piszącego.
b. podpis mniejszy od pisma.
Podpis mniejszy od pisma: taki podpis świadczy, że jego autor jest osobą skromną i cichą, nie chce wyróżniać się w tłumie, wręcz przeciwnie - szuka schronienia i możliwości wtopienia się w otoczenie.
c. inaczej.
29. Określ czy w podpisie jest zaakcentowana ostatnia litera
a. tak.
Zaakcentowanie w podpisie ostatniej litery: autor podpisu zachowuje się niezgodnie z własnym sumieniem i kanonami wartości. Sytuacja ta wynika z podporządkowania się w określonych okolicznościach jedynie z powodu nieumiejętności przeciwstawienia się narzuconemu modelowi postępowania.
b. nie.
30. Określ czy w podpisie jest kropka po nazwisku.
a. tak.
Postawienie w podpisie kropki po nazwisku: podpis osoby, która jest pewna swych racji i poglądów, stanowczo będzie ich broniła, nawet w przypadku, gdy są one błędna lub wątpliwe.
b. nie.
31. Określ czy podpis jest podkreślony
a. tak.
Podpis podkreślony linią zwrotną, zakręconą: właściciel podpisu ma mocno zaniżoną samoocenę. Brak wiary w swoje siły powoduje u niego ucieczkę przed problemami. Unika konfrontacji z rzeczywistością.
b. nie.
32. Określ czy podpis jest jedynie za pomocą inicjałów.
a. tak.
Podpis jedynie za pomocą inicjałów: osoba tak podpisująca się jest zamknięta w sobie, kontroluje zarówno emocje, jak i reakcje społeczne.
b. nie.

:arrow: źródło

Więcej informacji na temat grafologii znaleźć można w książkach:
"Sztuka grafologii" - A. Lueke, A. Lang
"Sztuka pisania" - A. Lueke
"Pismo nie kłamie" - R. Schermann
_________________
Płyń zawsze pod prąd rzeki, bo z prądem płyna same śmieci.
 
 
Grafolog
milczek

Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 1
Wysłany: 2014-03-03, 14:35   

Bardzo przydatne informacje, grafologia moim zdaniem jest bardzo interesująca.
_________________
www.e-grafolog.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xand created by spleen modified v0.4 by warna